במרכז הסיפור עומד הרוקח משה, אדם שתפקידו הוא לסייע וללוות את הלקוחות בכל הנוגע לטיפול התרופתי, אך למעשה הוא מציב חסמים ומכשולים בדרכם. דרכי התנהלותו של משה הן בבחינת עלבון לכבודם של הלקוחות ופגיעה בזכויותיהם היסודיות.
חוסר הרגישות מתבטא בצעקות גלויות על מצבם הרפואי של הלקוחות, חשיפת פרטים אינטימיים וחריגה בוטה מעקרונות הסודיות הרפואית. משה נוהג לצעוק ולגלות בפומבי את התרופות הקבועות שהלקוחות נוטלים, תוך חשיפת מידע רגיש על מחלותיהם. כל זאת, במרחק של מטרים ספורים מאוזני אנשים זרים.
התנהגותו של משה חורגת מגבולות הנורמה המקובלת. הוא זורק תרופות לעברם של לקוחות, מבלי להתחשב בסיכונים הבריאותיים והנפשיים הכרוכים בכך, ומטיל עליהם נטל כפול של המתנה ארוכה בתור לאחר קבלת תרופות בבית מרקחת של הסניף. משה אינו מסביר להם כיצד עליהם ליטול את התרופות, ובכך הוא מערים קשיים מיותרים על תהליך רכישת התרופות.
במהלך הביקור שערכנו אתמול בסניף סופר פארם יגאל אלון 51, הוצג בפני אחראית הסניף, ליאור, סרטון המתעד התנהלות בלתי הולמת של הרוקח משה כלפי לקוח. בתגובה אחראית הסניף ציינה כי "אעביר תלונה להנהלה".
הסניף כולו הופך למפלצת בירוקרטית, שאינה מכירה בצרכיהם המיוחדים של אוכלוסיות רגישות. השלט האוסר כניסת בעלי חיים מרחיק בעלי מוגבלויות עם כלבי שירות, ללא התייחסות להוראות ולחריגים המחייבים. הצוות עצם עיניו לפניות ותלונות של לקוחות שנפגעו מההתנהלות הפסולה.
אי-אפשר שלא להזדעזע מתיאורי המקרים המשפילים והמבזים הללו, שמקורם במדיניות כושלת של סניף סופר פארם. התנהגות זו נוגדת באופן מוחלט את ערכי השירות וכבוד האדם, שאמורים לעמוד בראש סדר העדיפויות של כל רשת קמעונאית.
חלק מעובדי הסניף הפכו את השירות התקין לנרדפי השפלה וזלזול. לקוחות, ולעתים ממש אנשים פגיעים, חווים יחס מזלזל, חוסר הקשבה ופגיעה קשה בפרטיותם על בסיס יום-יומי, והכל מתרחש בחסות ובהסכמה שבשתיקה של ההנהלה. כך, השפלת אזרחים הפכה להיות נורמה מקובלת בסניף זה של רשת סופר פארם.
הציבור זכאי לקבל יחס מכובד ומסור מצוות הרוקחים, ללא קשר למצבו או נסיבות הגעתו לבית המרקחת.
מסופר-פארם נמסר בתגובה:
הנושא הועבר לבדיקה וטיפול ע״י זכיין הסניף.
עדכון 06:00 (14.06.2024):
בעקבות פרסומים על איסור כניסה לבעלי חיים בסניף רשת סופר-פארם (יגאל אלון 51, ת"א), הבהירה אמש הנהלת החברה כי הכניסה מותרת ללקוחות המסתייעים בחיות שירות. לדברי דוברת החברה, בכניסה לסניף מוצב שלט המבהיר זאת, אך כתבנו לא איתר את השלט ביום רביעי.
ביום חמישי (19:29) הרשת העבירה לידינו תמונה של השלט, הכולל את ההבהרה בדבר חיות שירות.
