• דים אמור
על פי ההודעה, החל מה-20 בדצמבר תחדש וויז אייר את הקו בין תל אביב ללרנקה, עם ארבע טיסות שבועיות. החברה משיקה מבצע מיוחד במסגרתו אלף הכרטיסים הראשונים יוצעו במחיר של 50 יורו לכיוון בלבד. שאר קווי החברה צפויים לחזור לפעילות ב-15 בינואר.
אג'יאן איירליינס, המובילה היוונית, הודיעה אף היא על חזרה לפעילות החל מה-10 בדצמבר, עם 11 טיסות שבועיות לאתונה וחמש טיסות ללרנקה. במקביל, חברת התעופה האזרבייג'נית AZAL תחדש את טיסותיה בין תל אביב לבאקו כבר ב-30 בנובמבר.
למרות ההתפתחויות החיוביות, ההערכות מצביעות על כך שחברות התעופה הגדולות והמובילות אינן צפויות לחדש את טיסותיהן לישראל בטווח הקרוב. הסיבה העיקרית נעוצה בכך שמטוסיהן כבר הופנו ליעדים חלופיים, מה שמקשה על חזרה מיידית לפעילות בישראל.
בין החברות הגדולות שטרם הודיעו על חזרה לפעילות נמצאות אמריקן איירליינס, שביטלה טיסות עד ספטמבר 2025; דלתא, שהסירה את ישראל מלוח הטיסות עד להודעה חדשה; וירג'ין אטלנטיק, שהודיעה כי לא תשוב לפני אוקטובר 2025; ובריטיש איירווייז, שהקפיאה את טיסותיה עד אפריל. גם חברות הלואו-קוסט רינאייר ואיזי ג'ט הקפיאו פעילותן עד אפריל, בעוד אייר פראנס ולופטהנזה ביטלו את טיסותיהן עד ינואר 2025.
חזרתן של חברות התעופה מסמנת צעד ראשון בחידוש הקשר האווירי של ישראל עם העולם, אך הדרך לחזרה מלאה של התעופה הבינלאומית עוד ארוכה.