בעוד שערוץ 12 עדיין מחזיק בכתר עם 18% רייטינג ו-442,000 צופים במהדורת החדשות המרכזית, ערוץ 14 מפתיע עם 7.8% ו-173,000 צופים, עוקף את ערוץ 13 שנותר מאחור עם 7.6% ו-160,000 צופים. חדשות 11 מסתפקת במקום הרביעי עם 4.8% ו-124,000 צופים.
התמונה המסתמנת היא של שינוי דרמטי בהעדפות הצפייה של הציבור הישראלי. בעוד שערוצי המיינסטרים המסורתיים, המזוהים עם הקו השמאל, נאבקים לשמור על נתח השוק שלהם, ערוץ 14 מציג צמיחה עקבית ומרשימה.
הצלחתו של ערוץ 14 אינה מוגבלת רק למהדורות החדשות. בפריים טיים, תוכניות הדגל של הערוץ מושכות קהל משמעותי. "הפטריוטים" מגיעה ל-6.9% רייטינג עם 171,000 צופים, בעוד "פתחי ושי" משיגה 5.2% ו-124,000 צופים. נתונים אלה מציבים את ערוץ 14 כמתחרה רציני בזירת הבידור והאקטואליה.
אך ההפתעה הגדולה ביותר טמונה בנתוני הגלישה באינטרנט. על פי נתוני SimilarWeb, ערוץ 14 מחזיק במקום השני המכובד עם למעלה מ-12 מיליון כניסות בחודש לאתר האינטרנט שלו. זאת לעומת ערוץ 12 המוביל עם מעל 40 מיליון כניסות, וערוץ 11 וערוץ 13 שנותרו מאחור עם 10 ו-9 מיליון כניסות בהתאמה.
מגמה זו מעלה שאלות נוקבות לגבי עתיד התקשורת בישראל. האם אנו עדים לשינוי פרדיגמה בהעדפות הצפייה של הציבור הישראלי? האם הצלחתו של ערוץ 14 מסמנת מפנה ימינה בדעת הקהל הישראלית, או שמא מדובר בתגובת נגד לתחושה של הטיה שמאלנית בתקשורת המיינסטרים?
האם מדובר בתופעה חולפת או בשינוי יסודי בתקשורת הישראלית? רק הזמן יגיד. אך דבר אחד ברור: ערוץ 14 כבר אינו שחקן שולי, אלא כוח שיש להתחשב בו. השאלה הנשאלת היא כיצד יגיבו הערוצים המסורתיים לאתגר החדש, וכיצד ישפיע הדבר על איכות ומגוון התוכן המוצע לצופה הישראלי.
בעידן של פיצול ופולריזציה בחברה הישראלית, עלייתו של ערוץ 14 מסמנת אולי יותר מכל את הצורך בדיון מעמיק על תפקידה של התקשורת בחברה דמוקרטית ועל האחריות שלה בשיקוף מגוון הדעות והקולות בציבור הישראלי.
כניסה לאתר similarweb – לבדיקה עצמאית (לגולשים אשר מטילים ספק) – לחץ כאן
נתוני הצפייה פורסמו עקב התוצאות של הוועדה הישראלית למדידת רייטינג – לחץ כאן