כלכלה

רייטינג: ערוץ 14 זינק למקום 2, ערוץ 12 נאבק על הפסגה, ערוץ 13 מתחזק

בשוק הטלוויזיה הישראלי מתחוללת דרמה מרתקת, כאשר נתוני הרייטינג האחרונים מציגים תמונה מעניינת של שינויים בהעדפות הצופים ומאבקי כוח בין הערוצים המרכזיים. ערוץ 14, מפתיע עם זינוק למקום השני, בעוד ערוץ 12 ממשיך להיאבק על הפסגה. במקביל, ערוץ 13 מציג סימני התחזקות, וערוץ 11 (כאן) חווה ירידה משמעותית בפופולריות שלו.
52523215522

DIM AMORדים אמור

ערוץ 14, הפתיע רבים עם הזינוק שלו למקום השני בטבלת הרייטינג. התוכנית "שבע עם שרון גל" רשמה הישג מרשים של 6.4 אחוזי רייטינג, עם 169 אלף צופים. זהו שיא צופים עבור הערוץ, המעיד על הצלחתו לפנות לקהל רחב יותר. עם זאת, למרות ההצלחה, הערוץ עדיין מתמודד עם אתגרים תקציביים המגבילים את יכולתו להפיק תוכן מגוון יותר כמו סדרות וריאליטי.

ערוץ 12 (קשת) ממשיך להוביל ברצועת השעה 19:00, כאשר "המהדורה המוקדמת" עם קרן מרציאנו משיגה 11.5 אחוזי רייטינג ו-299 אלף צופים. זהו הישג משמעותי המדגיש את כוחו של הערוץ בתחום החדשות. עם זאת, התחרות מתהדקת, והערוץ נאלץ להתמודד עם אתגרים חדשים מצד המתחרים המתחזקים.

רשת 13 מציגה סימנים מעודדים של התחזקות. התוכנית "אזור מלחמה" עם מתן חודורוב השיגה 6.0 אחוזי רייטינג ו-144 אלף צופים. למרות שהמספרים עדיין נמוכים יחסית לערוץ 12, הם מעידים על מגמת שיפור ועל הפוטנציאל של הערוץ לשפר את מעמדו בשוק.

ערוץ 11 (כאן) חווה ירידה משמעותית ברייטינג, מה שמעלה שאלות לגבי המשך המימון הציבורי שלו. התוכנית "שבע עם איילה חסון" הגיעה למקום האחרון עם 5.3 אחוזי רייטינג ו-144 אלף צופים. למרות שהערוץ מציע מגוון של תוכן איכותי, כולל סדרות, תוכניות דוקו וריאליטי, הוא מתקשה למשוך צופים בהיקפים גדולים. העלות השנתית של כמעט מיליארד שקלים לציבור מעוררת דיון ציבורי נוקב לגבי הצדקת המשך פעילותו במתכונת הנוכחית.

השוק הטלוויזיוני בישראל נמצא בתקופה של שינויים מהירים. ערוץ 14 מדגים את הפוטנציאל לצמיחה מהירה, אך גם את האתגרים הכרוכים בהרחבת הפעילות ללא תקציבים מתאימים. ערוץ 12 ממשיך להוביל, אך נאלץ להתמודד עם תחרות גוברת. ערוץ 13 מראה סימני התאוששות, בעוד שערוץ 11 נדרש לבחון מחדש את האסטרטגיה שלו כדי להצדיק את המימון הציבורי.

אם ערוץ 14 יצליח להרחיב את היצע התוכן שלו לכלול סדרות, תוכניות ריאליטי וסרטי קולנוע, הוא עשוי לאיים על מעמדו של ערוץ 12 כמוביל השוק. עם זאת, המחסור בתקציב מהווה מכשול משמעותי בדרך להגשמת חזון זה.

את נתוני הצפייה המלאים נפרסם בפרק הזמן שבין מוצאי השבת לבוקר יום ראשון, כמקובל.