אקטואליה, דעות

מהפך בנוף הטלוויזיה: ערוץ 14 מתבסס כשחקן מרכזי בשוק הרייטינג הישראלי

ערוץ 14, שנחשב בעבר לשחקן שולי בשוק הטלוויזיה הישראלי, ממשיך להפתיע ולבסס את מעמדו כגורם משמעותי בתחרות הרייטינג המקומית. נתוני הצפייה האחרונים מצביעים על מגמה ברורה של עלייה בפופולריות של הערוץ, במיוחד במהדורת החדשות המרכזית שלו.
Grey Black Minimalist Aesthetic Moodboard Photo Collage Facebook Post

DIM AMORדים אמור 

לפי הנתונים שפורסמו אתמול (שישי), מהדורת החדשות של ערוץ 14 התבססה במקום השני בטבלת הרייטינג, מיד אחרי חדשות 12 המובילה. הערוץ השיג 7.2% רייטינג, שמתורגמים ל-168 אלף צופים, נתון מרשים בהתחשב בעובדה שמדובר בערוץ חדש יחסית בנוף התקשורת הישראלית.

ערוץ 14 מציע אלטרנטיבה לקו העריכה של ערוצי החדשות המסורתיים, ומושך קהל שמרגיש שקולו אינו מיוצג מספיק בתקשורת הממוסדת. שנית, הערוץ השקיע בטאלנטים חדשים ורעננים, שמצליחים ליצור חיבור עם הצופים. לבסוף, האסטרטגיה השיווקית האגרסיבית של הערוץ, שכוללת נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, תרמה גם היא לעלייה בחשיפה ובפופולריות.

במקביל, הקרב על הרייטינג בשעות הפריים טיים ממשיך להיות צמוד ומרתק. תוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" של קשת 12 הצליחה לגבור על "האח הגדול" של רשת 13, עם 14.7% רייטינג (394 אלף צופים) לעומת 11.5% (294 אלף צופים) בהתאמה. הנתונים מדגישים את הכוח המתמשך של תוכניות ריאליטי בשוק הטלוויזיה הישראלי, למרות התחרות הגוברת מצד פלטפורמות סטרימינג ותוכן דיגיטלי.

מעניין לציין את הביצועים החלשים יחסית של כאן 11, התאגיד הציבורי, שמתקשה להתחרות בערוצים המסחריים. תוכנית האקטואליה "זמן אמת" של כאן 11 השיגה רק 3.6% רייטינג (75 אלף צופים), נתון שמעלה שאלות לגבי האסטרטגיה התוכנית של הערוץ הציבורי ויכולתו למשוך קהל צעיר ורלוונטי.

בעוד שהתחרות על תשומת הלב של הצופים הישראלים ממשיכה להיות עזה, ברור כי השוק עובר שינויים משמעותיים. העלייה של ערוץ 14 מסמנת אולי שינוי בטעם הקהל ואת הצורך של ערוצי התקשורת המסורתיים להתאים את עצמם למציאות התקשורתית המשתנה. עם זאת, היכולת של תוכניות ריאליטי ותוכן בידורי לשמור על רייטינג גבוה מראה שעדיין יש מקום משמעותי לתוכן קליל ומהנה בלוח השידורים.