אקטואליה, דעות, תרבות

האח הגדול מאבד צופים: הרייטינג יורד באופן דרמטי

ככל הנראה, תוכנית הריאליטי הוותיקה "האח הגדול" מתקשה לשמור על כוחה המשיכה בקרב הצופים. לפי סקר שערכה מערכת "מעקב", 82.4% מהנשאלים בטוחים שבתקופת לחימה היה ניתן לוותר על התוכנית ולדון בנושאים חשובים יותר כמו חטופים, כלכלה ועוד.
13tv

DIM AMORדים אמור

הנתונים הצביעו על כך ש-5.9% מהנשאלים כלל אינם צופים ב"אח הגדול", בעוד שרק 11.7% עדיין צופים בתוכנית, אם כי רובם במהלך הפרסומות בערוצים אחרים. הסקר בוצע ב-6 ביוני, אותו יום שבו הפרק השלישי של העונה החדשה רשם רייטינג נמוך של 12.6% בלבד.

426453384_10162057668441934_8994908818592157404_n

למעשה, מגמת הירידה בצפייה ניכרת כבר מתחילת העונה. הפרק הראשון הניב 19.7% צופים – נתון מרשים. אולם הפרק השני כבר נחלש והגיע ל-16.1% בלבד, וכעת בפרק השלישי נרשמה נפילה דרמטית נוספת ל-12.6%.

לשם השוואה, "מאסטר שף" בערוץ 12 הוביל את טבלת הצפייה עם 17.3% בזמן שידור "האח הגדול". בנוסף, "הפטריוטים" ברשת הציג 8% ו"זמן אמת" ב-כאן 11 סגרה את הרשימה עם 2.9% בלבד.

ההתרסקות בנתוני הצפייה של "האח הגדול" מעידה ככל הנראה על שחיקת העניין בפורמט הוותיק. יתכן שהקהל כבר איבד את הסבלנות לראות משחק חברתי שממשיך להתמקד במריבות וביצרים אנושיים בסיסיים. בעידן של מציאות משתנה ואתגרים לאומיים, הצופים מחפשים תכנים רלוונטיים יותר.