משלמים רק על המרחק שנוסעים וללא התחייבות מראש"!
השירות החדש של פנגו מגיע בעקבות טיוטת צו שפרסם משרד התחבורה בחודש מרץ האחרון, אשר עוסקת בתשלום על כרטיס לנסיעה בודדת בתחבורה הציבורית באמצעות כרטיס אשראי וכרטיס בנק, במקום השימוש ברב קו. בטיוטת הצו צוין כי רכישת הכרטיס לא תקנה זכות למעברים בין אמצעי התחבורה השונים או תספק הנחות בשל היעדר פרופיל.
למרות זאת, עדיין לא הוסבר בצו של משרד התחבורה מתי התשלום באשראי יהיה אפשרי ובאילו קווים תכנס הטכנולוגיה. הוסבר שהאפשרות לתשלום בכרטיס אשראי תתכן "באופן מדורג ובקווי השירות שעליהם יורה המפקח על התעבורה".
בעקבות פיילוט שנוסה לתשלום בכרטיס אשראי באוטובוסים של חברת דן תחבורה בתל אביב בשנתיים האחרונות, חברת אגד תרחיב אותו גם לחיפה, ירושלים ואילת. עם זאת, התכנית היא לאפשר תשלום בכרטיס אשראי ברוב קווי התחבורה הציבורית רק בעוד שנתיים, בשנת 2026.
על פי משרד התחבורה, הסיבה לעיכוב בהכנסת האפשרות לתשלום בכרטיס אשראי לכל הקווים בישראל היא הרצון של המשרד לחסוך 90 מיליון שקל מקופתו, אם הדבר היה קורה כעת.
מנציג משרד התחבורה נמסר: "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מקדמת בשלבים את האפשרות לשלם באמצעות כרטיס אשראי, באמצעות פיילוטים אצל מפעילים שונים. במקביל מקדם המשרד הנחת תשתית חוקית להפעלת השירות, באמצעות עדכונים לצו הפיקוח על המחירים. בשלב זה, הפיילוטים מאפשרים רכישת כרטיס בודד וכך גם צו הפיקוח. בעתיד וככל שתיתמך האפשרות להגדיר פרופיל המזכה בהנחה, צו הפיקוח יעודכן בהתאם".