• דים אמור
נתוני הצפייה החדשים חושפים תמונת מצב מרתקת בשוק הטלוויזיה הישראלי, כאשר ערוץ 14 מבסס את מעמדו כערוץ השני בגודלו בישראל, בעוד ערוצים ותיקים כמו רשת 13 וכאן 11 ממשיכים להתקשות במשיכת קהל צופים.
בזמן שערוץ 12 של קשת ממשיך להחזיק בהובלה, הנתונים מצביעים על שינוי משמעותי בהעדפות הצפייה של הציבור הישראלי. תכנית הדגל "חתונה ממבט ראשון" של קשת רושמת הישג מרשים עם 20.4 אחוזי צפייה, המתורגמים ל-519 אלף צופים בפריים טיים.
במקום השני מתייצבת "הפטריוטים" של ערוץ 14 עם 7.4 אחוזי צפייה ו-207 אלף צופים, תוצאה המדגישה את ההצלחה הגוברת של הערוץ. לעומת זאת, "אהבה חדשה" של רשת 13 משיגה רק 7.1 אחוזים עם 182 אלף צופים, ו"סינדרום עזה" של כאן 11 מגיע ל-4 אחוזי צפייה בלבד עם 112 אלף צופים.
מהדורות החדשות המרכזיות מספקות תמונה דומה: חדשות 12 מובילה עם 19.2 אחוזי צפייה (538 אלף צופים), כשחדשות 14 במקום השני עם 7 אחוזים (178 אלף צופים). חדשות 13 נדחקת למקום השלישי עם 6 אחוזים (156 אלף צופים), וחדשות 11 במקום הרביעי עם 4.4 אחוזים (117 אלף צופים).
בשעות הלילה המאוחרות נרשמת ירידה מסוימת בצפייה בערוץ 14, תופעה המיוחסת לאופי קהל היעד של הערוץ – ציבור דתי ועובד שפחות צופה בטלוויזיה בשעות אלו. "אברי ושרקי" של קשת מובילה עם 10 אחוזי צפייה (229 אלף צופים), "הצינור" של רשת משיג 3.6 אחוזים (92 אלף צופים), חדשות הלילה של ערוץ 14 עם 3.1 אחוזים (79 אלף צופים), וחדשות הלילה של כאן 11 עם 1.9 אחוזים (46 אלף צופים).
הנתונים מצביעים על מגמה ברורה: בעוד ערוץ 12 שומר על מעמדו כמוביל השוק, ערוץ 14 מתבסס כאלטרנטיבה משמעותית בתקשורת הישראלית. במקביל, רשת 13 מתקשה למשוך צופים למרות השקעה בתכנים חדשים, וכאן 11, למרות היותו ערוץ ציבורי הנהנה מתקציבי ציבור, נשאר מאחור עם נתוני צפייה נמוכים באופן יחסי.
התוצאות משקפות שינוי בהעדפות הצפייה של הציבור הישראלי ומעלות שאלות לגבי אופי התכנים המשודרים בערוצים השונים ויכולתם לשמור על רלוונטיות בעידן התקשורת המשתנה.
נתוני הרייטינג על פי הוועדה הישראלית למדרוג