• דים אמור
בימים אלה אנו עדים לתופעה מרתקת בנוף הבידור הישראלי – פיוס היסטורי, או שמא נאמר, אירוע יחסי ציבור משומן היטב? נועה קירל ואנה זק, שתי הכוכבות המובילות בתעשיית המוזיקה המקומית, מפתיעות את הציבור במפגש "ספונטני" שתועד בקפידה רבה.
"אין שום אווירה רעה", הן מצהירות בסנכרון מושלם, כאילו תורגלו היטב. "שתינו צריכות רק לפרגן ולהרים אחת לשנייה". אכן, מסר חינוכי ראוי – במיוחד כשהוא מגיע משתי אמניות שהפכו את אמנות השיווק העצמי למקצוע של ממש.
מעניין לציין כי תזמון המפגש המרגש מתרחש בדיוק כאשר שתי האמניות משיקות קולקציות של מוצרי טיפוח, קוסמטיקה וכו'. צירוף מקרים מופלא, ללא ספק. הרי ידוע כי אין כמו מחלוקת מתוקשרת ופיוס דרמטי כדי להגביר את החשיפה התקשורתית.
בעולם שבו כל פוסט ברשתות החברתיות מתוזמן בקפידה, וכל מחווה "ספונטנית" מצולמת מזוויות מרובות, קשה שלא לתהות על האותנטיות של המפגש. האם באמת היה ריב? האם באמת היה צורך בפיוס? או שמא כולנו צופים בהצגה מתוזמנת היטב?
המפגש המתוקשר בין השתיים מדגים היטב את המציאות העכשווית של תעשיית הבידור – עולם שבו הגבול בין אמנות לשיווק הופך מטושטש יותר ויותר. בעוד הן מדברות על אחדות ופרגון, קופות הרושמות ממשיכות לצלצל.
אין ספק כי שתי האמניות מוכשרות בתחומן – הן כזמרות והן כיזמיות עסקיות. אך השאלה המתבקשת היא: האם אנחנו, הקהל, מקבלים אמנות אותנטית, או שמא אנו צורכים מוצר שיווקי ארוז היטב באריזה נוצצת?
בינתיים, השתיים כבר מדברות על אפשרות לדואט משותף ואפילו על "דאבל דייט" עם בני זוגן. נשמע כמו תסריט מושלם לעוד פרק בסדרת הריאליטי המתמשכת של חיינו.
מערכת "מעקב" תמשיך לעקוב אחר התפתחות היחסים המרתקת הזו, גם אם לא החזקנו נר בחדר הישיבות שבו נרקמה התוכנית השיווקית המבריקה הזו. בינתיים, אנו ממתינים לראות איזה מוצר צריכה יהיה הבא בתור להיות משווק תחת מעטה הפיוס ההיסטורי.
נראה כי בעידן הנוכחי, הדרך לשלום עולמי עוברת דרך מחלקת השיווק והפרסום. לפחות בעולם הבידור הישראלי.
צילום אינסטגרם: ANNA ZAK
צילום אינסטגרם: Noa Kirel