חדשות

רייטינג: ערוץ 14 שובר שיאים; כאן 11 מבזבז מיליארדים

תקציב ציבורי ענק, רייטינג מינימלי: בזמן שערוץ 14 שוברת שיאי צפייה ומבסס את מעמדו בשוק, כאן 11 ממשיך לדשדש במדרון תלול, למרות השקעה שנתית של כמיליארד שקלים מכספי משלם המסים.
Brown Minimalist Lifestyle Daily Vlog YouTube Thumbnail

• דים אמור

תקציב של מיליארד שקלים מתנדף לריק: תאגיד השידור הציבורי במדרון תלול, בעוד ערוץ 14 ממשיך להעפיל לפסגות חדשות.

נתוני הצפייה מעידים כי בעת שערוץ 14 מבסס את מעמדו כגוף השידור השני בחשיבותו בנוף התקשורת הישראלית, עם שיעורי צפייה של 9.9 אחוזים והיקף של 243,000 צופים במהדורת החדשות המרכזית, תאגיד השידור הציבורי, הנסמך על תקציב שנתי של מיליארד שקלים מכספי משלם המסים, מתקשה להגיע לרף של 4.4 אחוזי צפייה, עם קהל צופים מצומצם של 111,000 בלבד.

מהדורות החדשות המרכזיות: פער משמעותי

הנתונים, שנמדדו על ידי הוועדה הישראלית למדרוג באמצעות מערכת "מעקב", מראים כי חדשות 12 ממשיכה להוביל עם 17.2 אחוזי רייטינג ו-414 אלף צופים. ההפתעה הגדולה מגיעה מערוץ 14, שמתבסס במקום השני עם 9.9 אחוזים ו-243 אלף צופים, פער משמעותי מחדשות 13 שהשיגה 6.9 אחוזים ו-174 אלף צופים. חדשות כאן 11, למרות התקציב העצום העומד לרשותה, נשארת הרחק מאחור עם 4.4 אחוזים ו-111 אלף צופים בלבד.

רצועת הערב: ערוץ 14 מציג ביצועים מרשימים

ברצועת השעה 19:00, "שבע עם שרון גל" בערוץ 14 ממשיך להציג ביצועים מרשימים עם 7.2 אחוזי רייטינג ו-165 אלף צופים, מיד אחרי המהדורה המוקדמת של קשת 12. לעומת זאת, "שבע עם איילה חסון" בכאן 11 משיגה רק 3.8 אחוזים ו-91 אלף צופים, פחות ממחצית הצפייה בערוץ 14.

שידורי הבוקר: תחרות צמודה

גם בשידורי הבוקר, ערוץ 14 מציג נוכחות משמעותית עם "ישראל הבוקר" בהגשת עידן טאובר (2.5 אחוזים, 57 אלף צופים) ו"עדן ועודד" (2.2 אחוזים, 60 אלף צופים). ביצועים אלה מציבים את ערוץ 14 במקום מכובד בתחרות הבוקר.

השקעה ציבורית מול תוצאות

הממצאים מעוררים תהיות מהותיות באשר לתועלת שבהשקעה הציבורית בתאגיד השידור הישראלי (כאן 11), אשר עלותו השנתית לקופת המדינה מסתכמת בסך של כמיליארד שקלים. בה בעת שערוץ 14, הפועל על בסיס מסחרי גרידא, משכיל להציג הישגים מרשימים ולבסס את מעמדו כערוץ החדשות השני בחשיבותו במדינת ישראל, תאגיד השידור מוסיף להפגין ביצועים נחותים, על אף המשאבים הכבירים העומדים לרשותו.

נתונים אלו, המתבססים על מדידות הוועדה הישראלית למדרוג, אשר מקובלת על כלל הגופים המשדרים, משרטטים תמונה חדה של מפת התקשורת בישראל ומשקפים את התמורות המשמעותיות בדפוסי הצפייה של החברה הישראלית.