אנה זק משיקה ליין קוסמטיקה חדש: האם זו באמת יצירה מקורית?
ברשת החברתית אינסטגרם בלבד, מחזיקה אנה זק במספר עוקבים העולה על 1.4 מיליון נפש. אין ספק כי קיים פיתוי רב לנצל את מעמדה ולהפיק רווח כספי מקהל עוקביה הנרחב. לפיכך, החלה זק להציג ולקדם את מותג מוצרי הקוסמטיקה הנושא את שמה – "אנה זק".

בפרסומיה הרבים, חברת סקארה מצהירה בזו הלשון: "קולקציית האיפור והשיער של אנה זק כבר מזמן הצליחה לשבות את לבם של כל הצרכנים".


ברם, עתה נפנה לבחינה מעמיקה ויסודית של מידת מעורבותה האותנטית והממשית של הגברת זק בתהליך יצירתה והפקתה של הקולקציה הנדונה.
אנה זק, הזמרת והפרזנטורית הפופולרית, הכריזה לאחרונה על השקת ליין קוסמטיקה חדש הנושא את שמה. ההודעה עוררה התעניינות רבה בקרב מעריציה ובתעשיית היופי המקומית. אולם, בדיקה מעמיקה של 'מעקב' מעלה שאלות לגבי מידת המעורבות האמיתית של זק בפיתוח המוצרים ומקוריותם.
עעל פי הודעה רשמית שנמסרה לאמצעי התקשורת, קו המוצרים החדש בתחום הקוסמטיקה מוצג לציבור כ"של אנה זק". אך כאשר 'מעקב' פנה לחברת סקארה, המייצרת את המוצרים, התמונה שהתגלתה הייתה מורכבת יותר.



(חיילת בצה"ל חשבה שהיא קונה מוצר של אנה זק. אבל, לאחר בדיקה התברר שהמוצר לא נוצר רק על ידי אנה זק, ואפילו לא קשור אליה באופן מלא. כלומר, זה לא מוצר שאפשר לייחס לאנה זק בלבד)
דניאלה רייבנבך, האמונה על יחסי הציבור של חברת סקארה, אישרה בפני כתבי "מעקב" כי הגברת אנה זק אינה מחזיקה בתואר אקדמי בתחום הכימיה. כמו כן, מסרה רייבנבך ל"מעקב" את הדברים הבאים: "אנה זק בחרה את גווני קו מוצרי הקוסמטיקה".
כאשר נשאלה דניאלה רייבנבך באשר למקום ייצורם של מוצרי הקוסמטיקה, האם בישראל או בסין, וכן לגבי מיקומם הגיאוגרפי של אנשי סקארה המעורבים בתהליך הפיתוח, השיבה רייבנבך כי "הם מצויים ברחבי העולם כולו".
תשובה זו מעלה תהיות לגבי טיב המעורבות של זק בתהליך הפיתוח. האם היא אכן נפגשה פנים מול פנים עם צוות המפתחים? האם הפיתוח נעשה בעיקר באמצעות שיחות וידאו? רייבנבך לא סיפקה פרטים נוספים בנושא.
באופן כללי, לא ניתן מענה ישיר וממצה לכלל השאלות שהועלו. חלף זאת, הגברת רייבנבך בחרה לציין כי לדעתה השאלות שהופנו אליה הינן בעלות אופי תמוה ובלתי שגרתי.
בסופו של דבר, נראה כי הליין החדש של אנה זק הוא תוצר של שיתוף פעולה בין הזמרת לבין חברת סקארה, כאשר תרומתה העיקרית של זק היא בבחירת גוונים ועוד. ברם, אף כי אין ספק כי הגברת זק השקיעה ממיטב זמנה ומרצה בפרויקט הנדון, הסוגיה באשר לאפשרות הגדרת קו המוצרים כיצירתה הבלעדית של אנה זק נותרת בגדר שאלה פתוחה, הדורשת בחינה מעמיקה נוספת.
חשוב לציין כי תופעה זו אינה ייחודית לזק, וכי רבים מכוכבי הבידור המשיקים מותגי קוסמטיקה נוקטים בגישה דומה. עם זאת, השקיפות לגבי מידת המעורבות האמיתית של הסלבריטאים בפיתוח המוצרים נותרת נושא לדיון ציבורי.
בסופו של דבר, הצרכנים הם אלה שיכריעו אם המוצרים עומדים בציפיותיהם, ללא קשר למידת המעורבות של זק בתהליך הפיתוח. עם זאת, נראה כי יש מקום לשקיפות רבה יותר בתעשייה לגבי תהליכי הפיתוח והייצור של מותגי קוסמטיקה המזוהים עם סלבריטאים.
התגובה הרשמית מטעם חברת סקארה:
"תודה שפניתם אלינו.
אנו מזמינים אתכם לפנות למשרד יחסי הציבור שלנו דניאלה רייבנבאך שם יישמחו לעמוד לרשותכם עם כל מידע נחוץ.
בברכת חג שמח!
בברכה,
שני.
SACARA"
למעשה, החברה לא מצאה לנכון להשיב על מכלול השאלות שהועלו, ואף נציגי יחסי הציבור מטעמה לא סיפקו מענה מקיף ומשביע רצון לפניותינו.
צילום ראשי: צילום מסך מתוך האינסטגרם של ANNA ZAK, תוכן ע"פ סעיף 27א'