מערכת "מעקב", הידועה בביקורותיה הנוקבות, הכריזה על השקת מדור צרכנות חדש שמבטיח לטלטל את עולם העסקים בישראל. המדור החדש, שכבר זכה לכינוי "סיירת השירות", מתכוון לבקר ולדרג מגוון רחב של עסקים וארגונים – מבתי קפה ועד חדרי בריחה – ללא התראה מוקדמת ותוך שימוש במצלמות נסתרות.
הגיע הזמן להעמיד במבחן את השירות בישראל. יותר מדי עסקים שכחו את המשמעות האמיתית של שירות לקוחות. אנחנו כאן כדי להזכיר להם – ולהעניש את אלה שלא יעמדו בסטנדרטים.
המדור החדש יעניק ציונים מ-0 עד 10, כאשר רק עסקים שיקבלו את הציון המושלם – 10 מתוך 10 – יזכו בתעודת הוקרה מטעם מערכת "מעקב". קריטריונים כמו איכות השירות, ניקיון, נדיבות, אכפתיות, זמני המתנה ועמידה בחוקים ובנהלים יהוו את הבסיס לדירוג.
אנחנו לא מחפשים להרוס עסקים, המטרה שלנו היא לשפר את השירות במדינת ישראל ולהעלות את המודעות לחשיבותו.
הביקורות תיערכנה בחשאיות מוחלטת, כאשר המבקר יתייצב כצרכן מן השורה. אך ורק בתום הביקורת ולאחר פירעון מלוא התמורה בעבור השירות או המצרך, יסיר המבקר את מסווה האלמוניות ויודיע לבית העסק על הציון אשר הוענק לו.
אנחנו נהיה עם מצלמות נסתרות כדי לתעד הכל. כמובן שיש מקומות בהם לא נוכל לצלם, כמו מקומות עם ילדים, אבל גם שם נמצא דרכים לתעד את החוויה.
מערכת "מעקב" מבטיחה כי גם בתי עסק אשר יזכו לציון דל, תינתן להם הזדמנות נוספת להוכיח את ערכם. לעולם נשוב ונפקוד את המקום לשם בחינה מחודשת. היינו, גם אם בית עסק זכה לציון נמוך כאחד, נתייצב שנית לבחון אם חל שיפור בתפקודו. מאידך גיסא, גם אם בית עסק זכה לציון מרבי של עשר, תערוך מערכת "מעקב" ביקורת חוזרת כעבור זמן-מה, על מנת לוודא כי הוא מקפיד לשמר את רמתו הנעלה.
נכון לעת הזאת, כבר הנצחנו בעדשת המצלמה עשרים בתי עסק, ובכוונתנו להעלות כתבות אחת לשבוע. ברם, לצערנו, כבר אירע כי תקפו את 'המבקר' באלימות גופנית והשחיתו את מכשיר הצילום במספר מקומות, שכן לא נשאה חן בעיניהם הנצחת העבירות.
כבר החלו להגיע לפתחנו איומים מטעם בעלי העסקים, אשר אינם חפצים כי האמת תצא לאור. אולם, מטרתנו העיתונאית היא להביא את האמת לידיעת הציבור, ואנו איתנים בדעתנו ואיננו נרתעים.
מערכת "מעקב" מזמינה את הציבור לשלוח המלצות לביקורות ותלונות על שירות לקוי למייל: [email protected]. ביחד נוכל ליצור מהפכה אמיתית בתרבות השירות בישראל.