• דים אמור
התחקיר המקורי חשף כי אנסמבל אספמיה, שהוקם ב-2007, מקבל מדי שנה תקציבים נדיבים מהמדינה. על פי הדוחות הכספיים, כ-350 אלף שקלים מתוך התקציב מיועדים להפקות תיאטרליות, וכ-200 אלף שקלים נוספים מוקצים לתשלומי שכר – אך היכן מתקיימת הפעילות התרבותית הזו? • לקריאת התחקיר, לחץ כאן
ברצוני להביא לידיעת הציבור כי בכתובת ברוכוב 35 בתל אביב לא מתקיים כל פעילות תיאטרלית. המען האמור משמש כמעונו הפרטי של בנה של הגברת דליה שימקו, ומעולם לא התקיימה במקום פעילות תרבותית כלשהי או אירועים המיועדים לקהל הרחב.
בשיחה עם מוכרת בקיוסק הסמוך, היא אמרה במילים אלו: "פה אין שום תיאטרון. לא רחוק מכאן נמצא התיאטרון הלאומי 'הבימה', אבל כאן אין תיאטרון".
בביקור שערכנו בכתובת לא מצאנו דבר המעיד על קיומו של מוסד תרבות: אין קופות, אין במה, אין אולם, אין שירות לקוחות – רק דירת מגורים שקטה בבניין מגורים תל אביבי טיפוסי.
מבט בדוחות הכספיים מעלה תהיות נוספות: התיאטרון מדווח על רכישת ציוד וריהוט בעשרות אלפי שקלים – אך היכן מאוחסן כל הציוד הזה? ההכנסות העצמאיות של המוסד מסתכמות ב-70 אלף שקלים בשנה בלבד, רובן מהופעות אורח במוסדות אחרים.
טרם פרסום התחקיר ביום 06.12.2024, כאשר פנינו לגברת שימקו בבקשת תגובה, השיבה בתמציתיות כי האנסמבל "מתנהל לפי שורת הדין" וכי חובת הדיווח שלו מתמצה במינהל התרבות וברשם העמותות. ברם, נותרה שאלה מטרידה: כיצד ייתכן שמוסד המתוקצב בסכומים העולים על מאות אלפי שקלים מכספי ציבור, מנהל את פעילותו מדירת מגורים פרטית, בהיעדר כל תשתית המאפשרת קיום פעילות תרבותית?
קיים יסוד סביר להניח כי גברת דליה שימקו זכתה להיתר לנהל תיאטרון ומוסד תרבות בדירת מגוריה הפרטית הממוקמת במרכז תל אביב. מסקרן לדעת האם נציגי משרד התרבות ועיריית תל אביב, המזרימים לה תקציבים מן הקופה הציבורית, ערכו ביקור בתיאטרון ובכתובת הרשומה במרשם העמותות. מעניין יהיה לעיין בדוח הביקורת שלהם ולקרוא את התרשמותם מן היצירה התיאטרלית (שהרי אין לדעת מה מתרחש בפגישותיה של שימקו עם פקידי הממשל בדירתה הפרטית).
בתחקיר הבא אשר יראה אור מטעמנו, נחשוף ממצאים מרתקים נוספים אודות התנהלותה של גברת שימקו וניהול התיאטרון, ונציג ראיות ועובדות חדשות המעידות על כך.
חרף פניותינו הרבות אל גברת דליה שימקו בבקשה לקבל את התייחסותה המסודרת, בחרה שימקו לנתק עמנו כל ערוץ תקשורת. התנהלות זו מעוררת חשש שמא ברשותה מידע אותו היא מבקשת להצניע, ועל כן בחרה לנקוט בשתיקה רועמת.
-אנו במעקב-