דעות, כלכלה

השוואת מחירים חושפת: איזה סופר הכי זול?

סקר צרכנים חושף: "אושר עד" מובילה בשביעות רצון, אך השוואת מחירים מגלה תמונה מורכבת. רמי לוי הזול ביותר בסל מוצרים בסיסי. צרכנים נדרשים לערנות מול עליית מחירים של כ-5% מאז הסקר.
Yellow and Black Gradient Law Agency Video

DIM-AMOR-1-150×150דים אמור

לקראת חגי תשרי, "מעקב" ערך סקר מקיף בקרב 1,300 ישראלים מעל גיל 18, במטרה לבחון איזו רשת סופרמרקטים מציעה את השילוב הטוב ביותר של מחירים נוחים, זמינות סניפים, ואיכות שירות. הסקר, שכלל מגוון רחב של אוכלוסיות ברחבי הארץ, מספק תמונת מצב עדכנית של שוק הקמעונאות בישראל.

תוצאות הסקר

הסקר בחן את הרשתות המובילות בשוק, כאשר התוצאות מציגות את התפלגות העדפות הצרכנים:

1. אושר עד – 37%
2. רמי לוי – 31%
3. שופרסל – 9%
4. יוחננוף – 9%
5. חצי חינם – 6%
6. ויקטורי – 4%
7. מגה בעיר – 2%
8. אם פי אם -AM:PM) 1%)

על פי הסקר, רשת "אושר עד" זכתה לדירוג הגבוה ביותר הן במחיר והן באיכות השירות, מה שמציב אותה במקום הראשון בהעדפות הצרכנים.

בדיקת מחירים השוואתית

לצד סקר העדפות הצרכנים, ערך האתר בדיקה השוואתית של מחירי מוצרים בסיסיים ברשתות השונות. הבדיקה כללה 13 מוצרים נפוצים, ביניהם: אורז פרסי, טונה סטארקיסט, גבינת טל העמק, יוגורט יופלה, מלפפון במלח, עגבניות, עוף שלם, פילה סלמון, פסטה אסם, צלי כתף טרי, קורנפלקס, שניצל תירס טבעול, ותפוח עץ סמית.

תוצאות ההשוואה (מחיר סל המוצרים):

1. רמי לוי – 299.7 ₪
2. יוחננוף – 307 ₪
3. חצי חינם – 331 ₪
4. שופרסל – 337.5 ₪
5. ויקטורי – 341.8 ₪
6. אם פי אם – AM:PM) ₪ 409.92) (ללא עוף שלם)

ניתוח מחירים פרטני

טונה: הזולה ביותר נמצאה ברשת רמי לוי, במחיר של 24.90 ₪.

עוף טרי שלם: למרות המחיר הנמוך הכללי, ברמי לוי המחיר לק"ג עוף (22.90 ₪) נמצא גבוה יחסית למתחרים.

פילה סלמון: רמי לוי מציע את המחיר הנמוך ביותר – 59.30 ₪ לק"ג.

גבינת טל העמק 32%: הזולה ביותר נמצאה ברשת חצי חינם, במחיר של 6 ₪ ל-100 גרם.

אורז פרסי: גם כאן, חצי חינם מציעה את המחיר הנמוך ביותר – 9.90 ₪.

בשר בקר: חצי חינם מובילה עם מחיר של 89 ₪ לק"ג.

מלפפונים במלח: הזולים ביותר נמצאו ביוחננוף, במחיר של 1.59 ₪ ל-10 גרם.

תפוחי עץ: ויקטורי מציעה את המחיר הנמוך ביותר – 9.60 ₪ לק"ג. לעומת זאת, ב-AM:PM המחיר גבוה משמעותית – 16.11 ₪ לק"ג (גם לאחר הנחה) – קרא עוד

מגמות מחירים

חשוב לציין כי מאז עריכת הסקר, נרשמה עלייה כללית במחירים בשיעור של כ-5% (טווח של 0.95%-4.9%), מה שמדגיש את החשיבות של מעקב מתמיד אחר מחירי המוצרים.

השלכות לצרכן

הנתונים מראים כי קיימים הבדלים משמעותיים במחירים בין הרשתות השונות, כאשר הפער בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר (לא כולל AM:PM) עומד על כ-42 ₪ לסל המוצרים הנבדק. פער זה עשוי להצטבר לסכומים משמעותיים לאורך זמן, במיוחד עבור משפחות גדולות או צרכנים הרוכשים כמויות גדולות.

יתרה מזאת, הסקר מדגיש כי לא תמיד הרשת הנחשבת "הזולה ביותר" אכן מציעה את המחירים הנמוכים ביותר בכל הקטגוריות. למשל, רמי לוי, שנחשבת לרשת זולה, מציעה מחירים גבוהים יחסית על עוף טרי.

מסקנות והמלצות

1. השוואת מחירים: הצרכנים מוזמנים לערוך השוואת מחירים מקיפה לפני ביצוע קניות גדולות, במיוחד לקראת החגים.

2. רכישה מפוצלת: ייתכן שכדאי לרכוש מוצרים שונים ברשתות שונות כדי ליהנות מהמחירים הטובים ביותר בכל קטגוריה.

3. מעקב אחר מבצעים: חשוב לעקוב אחר מבצעים והנחות, שעשויים לשנות את תמונת המחירים הכללית.

4. שקלול נוחות מול מחיר: בעוד שהמחיר הוא גורם חשוב, יש לקחת בחשבון גם את נוחות הקנייה, זמינות הסניפים ואיכות השירות.

5. ערנות לשינויי מחירים: לאור העלייה הכללית במחירים, מומלץ להישאר ערניים לשינויים ולעדכן את הרגלי הקנייה בהתאם.

סיכום

סקר זה מספק תובנות חשובות לצרכנים הישראלים בנוגע להרגלי הקנייה שלהם ולאפשרויות החיסכון הקיימות בשוק. בעוד שרשת "אושר עד" זכתה לדירוג הגבוה ביותר בסקר הצרכנים, ההשוואה המפורטת של מחירי המוצרים מראה תמונה מורכבת יותר, כאשר רשתות שונות מציעות יתרונות בקטגוריות שונות.

לקראת חגי תשרי, ובהתחשב בעליית המחירים הכללית, חשוב מתמיד עבור הצרכנים לבצע השוואת מחירים מקיפה ולתכנן את קניותיהם בצורה חכמה. באמצעות שילוב נכון של קניות ברשתות שונות, ניצול מבצעים, ומודעות למגמות המחירים, יכולים הצרכנים להשיג חיסכון משמעותי בהוצאות המזון שלהם.

אהבתם שתפו :

אולי יעניין אתכם גם

תגיות