מהפך בפריים טיים: 'האח הגדול' מנצח את 'המירוץ למיליון' בקרב הרייטינג השבועי.
בשבוע האחרון (28.07.24 – 03.08.24) חלו תמורות משמעותיות בנוף הטלוויזיה הישראלית, כאשר תוכניות הדגל של הערוצים המרכזיים התחרו על תשומת הלב של הצופים. הנתונים מראים כי ערוץ 12 ממשיך להתחזק, בעוד ערוץ 14 נחלש ויורד למקום השלישי. ערוץ 11 ממשיך להיאבק על מקומו, וערוץ 13 מציג שיפור קל אך לא משמעותי.
הפתעת השבוע הגיעה מכיוונה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" של רשת 13, אשר הצליחה להשיג ניצחון מפתיע על "המירוץ למיליון" של קשת 12, לאחר סדרה ארוכה של הפסדים. "האח הגדול" רשם רייטינג מרשים של 15.5 נקודות, עם 386,000 צופים, בעוד "המירוץ למיליון" הגיע למקום השני עם רייטינג של 14.0 ו-395,000 צופים.
בזירת החדשות, הפערים בין הערוצים נותרו משמעותיים. חדשות 12 ממשיכה להוביל ביד רמה עם רייטינג של 16.3 נקודות ו-448,000 צופים. במקום השני ניצבת חדשות 13 עם 7.1 נקודות ו-182,000 צופים, כאשר חדשות 14 מדורגת שלישית עם 6.0 נקודות ו-152,000 צופים. חדשות 11 סוגרת את הרשימה עם 5.4 נקודות ו-134,000 צופים.
תוכנית האקטואליה "שבע עם איילה חסון" בערוץ 11 הפתיעה עם רייטינג של 5.5 נקודות ו-134,000 צופים, תוצאה מרשימה שהותירה את רשת 13 מאחור. בקשת 12, "פגוש את העיתונות" עם בן כספית ודפנה ליאל הוביל את רצועת השעה 19:00 עם רייטינג של 11.1 נקודות ו-256,000 צופים.
בערוץ 14, תוכנית הדגל "הפטריוטים" השיגה רייטינג של 7.9 נקודות עם 202,000 צופים, תוצאה מכובדת אך נמוכה יותר מהשבועות הקודמים. בכאן 11, "היהודים באים" הגיע לרייטינג של 4.9 נקודות עם 122,000 צופים, ואחריו שידור חוזר של "בואו לאכול איתי" עם 2.8 נקודות ו-58,000 צופים.
מגמות אלו משקפות שינויים מעניינים בהעדפות הצפייה של הקהל הישראלי. הניצחון של "האח הגדול" מדגיש את הכמיהה המתמשכת לתוכן ריאליטי איכותי, בעוד שהצלחתה של "שבע עם איילה חסון" מעידה על הביקוש לתוכניות אקטואליה מעמיקות.
עבור ערוץ 12, התוצאות מעורבות. בעוד שהם ממשיכים להוביל בתחום החדשות, ההפסד ב"פריים טיים" מהווה אתגר שיצטרכו להתמודד איתו. ערוץ 14, למרות הירידה במיקומו, עדיין מציג נתונים מרשימים עבור ערוץ חדש יחסית.
ערוץ 11 ממשיך להתמודד עם אתגרים, אך ההצלחה של "שבע עם איילה חסון" מהווה נקודת אור. רשת 13, מצידה, יכולה לחגוג את הניצחון של "האח הגדול", אך עדיין נדרשת לשיפור משמעותי בתחומים אחרים.
השבוע האחרון הדגיש את הדינמיות של שוק הטלוויזיה הישראלי. בעוד שחלק מהמגמות הקיימות נשמרו, ההפתעות בפריים טיים ובתוכניות האקטואליה מראות כי הקהל הישראלי עדיין פתוח לשינויים ומוכן לתת הזדמנות לתכנים חדשים ומרעננים. נותר לראות כיצד יגיבו הערוצים למגמות אלו בשבועות הקרובים.