במוקד המשבר עומדת דרישתן של ישראייר וארקיע להעביר את כלל פעילותן לטרמינל 1 בנתב"ג, תוך הבטחה להגדיל את מספר הטיסות היומיות לאילת. אולם, חשיפה עיתונאית העלתה כי לישראייר אין כוונה אמיתית להגדיל את מספר הטיסות לאילת, גם לנוכח סבסוד ממשלתי.
פגישת חירום שהתקיימה בין נציגי החברות למשרד התחבורה לא הניבה פתרון. מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, הצהיר בבירור: "לא נגדיל את מספר הטיסות לאילת, אני טס לאיפה שכדאי לי". הצהרה זו מעוררת דאגה רבה בקרב תושבי אילת והפריפריה, החוששים מפגיעה בנגישות התחבורתית ובאיכות חייהם.
מומחי תעופה מזהירים כי המשך המגמה הנוכחית עלול להוביל לפגיעה קשה בתיירות הפנים ובכלכלת אזור אילת. הם קוראים לממשלה לנקוט בצעדים מיידיים לפתרון המשבר, כולל בחינת אפשרות להכנסת מפעילים חדשים לשוק או הגדלת התמריצים לחברות הקיימות.
משרד התחבורה מסר בתגובה כי הוא בוחן את כלל האפשרויות לפתרון המשבר, תוך שמירה על האינטרס הציבורי ועל רמת השירות לנוסעים. בינתיים, תושבי אילת והפריפריה נותרים בחוסר ודאות לגבי עתיד התחבורה האווירית באזורם, ומקווים לפתרון מהיר ויעיל שיבטיח את המשך הקישוריות האווירית החיונית לפיתוח האזור ולרווחת תושביו.
צילום: דים אמור