היוזמה, פרי שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, משרד האוצר ועיריית אילת, נועדה להקל על תושבי האזור ולחזק את הקשר בין הפריפריה הדרומית למרכז הארץ. שרת התחבורה, מירי רגב, הובילה את המהלך מתוך הבנה עמוקה לצורכי התושבים ורצון לשפר את נגישות התחבורה עבורם.
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוציא לפועל את התוכנית באמצעות רשות התעופה האזרחית (רת"א). במסגרת זו, פורסמו מבחני תמיכה לחברות התעופה ארקיע וישראייר, המאפשרים סבסוד ממשלתי למחירי הטיסות. צעד זה מבטיח כי ההוזלה המשמעותית לא תבוא על חשבון רווחיות חברות התעופה, ובכך מאזן בין צורכי הנוסעים לבין יציבות הענף.
יש לציין כי הטבה זו מצטרפת למהלך קודם, במסגרתו זוכים תושבי הדרום שפונו מבתיהם עקב המצב הביטחוני, ושוהים כעת במלונות באילת וסביבתה, לטיסות חינם. שילוב שתי היוזמות מדגים את המחויבות הממשלתית לרווחת תושבי הדרום ולחיזוק החוסן הלאומי.
מומחי תעופה מעריכים כי המהלך עשוי להוביל לעלייה משמעותית בתנועת הנוסעים בקו אילת-תל אביב, ולתרום לפיתוח הכלכלי של העיר אילת. בנוסף, הם מציינים כי הוזלת מחירי הטיסות עשויה לעודד תיירות פנים ולהקל על אנשי עסקים המתגוררים בדרום.
עם זאת, ישנם גם קולות המביעים דאגה לגבי ההשלכות הסביבתיות של הגברת התנועה האווירית. ארגונים סביבתיים קוראים לממשלה לשקול צעדים מקבילים לצמצום טביעת הרגל הפחמנית של ענף התעופה.
לסיכום, יוזמת הטיסות המוזלות מסמנת צעד משמעותי בהתמודדות עם אתגרי הפריפריה בישראל. היא משקפת גישה הוליסטית המשלבת בין צרכים חברתיים, כלכליים ותחבורתיים, ומציבה רף חדש בנגישות התחבורה האווירית עבור כלל אזרחי המדינה.