חדשות

רייטינג: כאן 11 בשפל, ערוץ 14 בשיא

נתוני הצפייה מדברים: למרות תקציב ענק של מיליארד שקל, כאן 11 משיג רק 3% צפייה. במקביל, ערוץ 14 מכפיל כוחו עם 8% וחדשות 12 שומרת על ההובלה.
Brown Elegant Aesthetic Photo Collage Facebook Post

• דים אמור 

בתקופה רוויית מאבק זו, בה מבקש הציבור בישראל להרוות את צימאונו במידע אמין ומקצועי, מגוללים נתוני הצפייה סיפור מאלף אודות העדפותיו של הקהל. התוצאות האחרונות חושפות פער עצום בין ערוצי התקשורת השונים, כאשר הבולטת מכולן היא שקיעתו המתמדת של תאגיד השידור הלאומי.

חדשות 12 ממשיכה להוביל ביד רמה עם רייטינג מרשים של 16.4 אחוזים, המתורגמים ל-392 אלף צופים. הישג זה מדגיש את האמון הרב שרוחש הציבור הישראלי לערוץ ולאיכות השידורים שלו. במקום השני מתייצב ערוץ 14, המציג עלייה מרשימה בנתוני הצפייה עם 8 אחוזים ו-232 אלף צופים, הישג המשקף את הצמא של הציבור לסיקור פטריוטי ובלתי מתנצל.

מה שמעורר תהיות רבות הוא ביצועיו העלובים של תאגיד השידור הציבורי, כאן 11, שממשיך להציג נתוני צפייה מביכים של 3 אחוזים בלבד, המתורגמים ל-81 אלף צופים. זאת למרות התקציב השנתי העצום של כמיליארד שקלים מכספי משלם המיסים. אפילו שידור משחק הכדורגל בין ישראל לצרפת בערוץ הספורט השיג נתוני צפייה גבוהים יותר עם 9.2 אחוזים.

הפער בין ההשקעה הציבורית האדירה בתאגיד השידור לבין התוצאות העגומות מעלה שאלות נוקבות לגבי ניהול המשאבים הציבוריים. בעוד ערוצים מסחריים כמו חדשות 12 וערוץ 14 מצליחים להביא תוכן איכותי ורלוונטי לציבור הישראלי, נראה שהתאגיד הציבורי מתקשה למצוא את מקומו בנוף התקשורתי הישראלי.

נתונים אלו, שפורסמו על ידי הוועדה הישראלית למדרוג, מעלים תהיות לגבי הצורך בשינוי מהותי בתאגיד השידור הציבורי. האם הגיע הזמן לחשיבה מחודשת על אופן השימוש בכספי הציבור? האם יש הצדקה להמשך המימון הנדיב כאשר הציבור מצביע ברגליים ובוחר לצפות בערוצים אחרים?

בעת הזו, כשהמדינה זקוקה לתקשורת חזקה ואחראית, נראה שהציבור הישראלי יודע היטב להבחין בין תוכן איכותי לבין שידור שאיבד את הרלוונטיות שלו. העובדה שערוץ 14 מצליח להשיג נתוני צפייה גבוהים מעידה על הצורך בשידור פטריוטי וערכי, המחובר לציבור הישראלי ולערכיו.

אהבתם שתפו :

אולי יעניין אתכם גם

תגיות