כדאי להכיר

כתיבת תוכן – פתרון שיווקי אפקטיבי לעסקים

אחד הכלים השיווקיים האפקטיביים שיש כיום לעסקים הוא תוכן ממוקד לקהל הלקוחות.
40994_800x578

• מערכת מעקב

במאמר הקצר הבא נסביר (מתוך ניסיון של למעלה מ-15 שנים בקופירייטינג לאתרים) איך אפשר – באמת – להפוך כתיבת תוכן למכונה שיווקית משומנת היטב. כולל התייחסות למושג חשוב בתחום – יחס המרה.

נתחיל עם מחקר שפורסם לאחרונה בארצות הברית שמראה שבניתוח נתוני ההמרה לפי מקורות תנועה, התנועה האורגנית (SEO) מייצרת יחס המרה ממוצע של כ-2.6% לעסקים בסקטור של B2B ו-2.1% לעסקי B2C. כך גם נמצא קשר מובהק בין תוכן איכותי למקסום הפוטנציאל של מקורות אלו.

השקעה במילות מפתח ובניית תוכן איכותי שמכוון לצרכים של קהלי היעד השונים, הובילה קטגורית להצלחת דפי האתר (וברוב המכריע לשיפור המיקום בגוגל).

מאחורי כתיבה שיווקית יש עיקרון מרכזי פשוט שחוזר על עצמו והוא: ככל שהתוכן מדויק יותר, וככל שהוא ייגע גם "בכאב" וגם "בפתרון", כך גדלים בהתאמה הסיכויים שהוא יהפוך גולש ללקוח.

המושג הרלבנטי לענייננו הוא "יחס המרה" – Conversion Rate – שהמשמעות שלו היא "המרת" גולשים לפעולה רצויה (קנייה באתר, השארת פנייה, רישום למנוי וכדומה). למשל, אם נכנסים לאתר בכל חודש כ-10,000 גולשים וכ-200 משאירים פניה, מדובר על יחס המרה של 2% (שתי פניות לכל מאה כניסות).

כתיבת תוכן לקהלים ממוקדים ביותר

טכניקה נפוצה לשיפור יחסי המרה היא ע"י כתיבת תוכן ויצירת תכנים "ממוקדים" לקהלי יעד "ממוקדים". נסביר על ידי דוגמה.

נניח שאנחנו מחזיקים באתר שמשווק רהיטים מעוצבים למגזר העסקי ובכלל זה מספקים פתרונות לחדרי מנהלים, חדרי ישיבות, חדרי עובדים, חללים פתוחים, עמדות מזכירות וכן הלאה.

ברור שיש הבדל בין חברה שתגיע לאתר שלכם מתוך החיפוש "ריהוט למשרד", שהוא ביטוי כללי וגנרי, לבין כניסה מתוך ביטוי כמו "שולחנות עגולים לחדרי ישיבות". אמנם הרבה יותר אנשים בחודש יבקשו מגוגל תוצאות לגבי "ריהוט למשרד", אבל כשאנחנו יורדים לרזולוציה של "שולחנות עגולים לחדרי ישיבות" אנחנו מכוונים ללקוחות שנמצאים בשלב אחר לגמרי בתהליך הרכישה.

יכול מאד להיות שמתוך כ-1,000 חיפושים של "ריהוט למשרד" נקבל רק 10 לידים בוסריים, ואילו מהביטוי "שולחנות עגולים לחדרי ישיבות" נקבל רק 5 כניסות לאתר אבל 2 מתוכן יהפכו לעסקאות אמיתיות. כאן כתיבת תוכן נכנסת למשימה בייצור טקסט מצוין בנושא של שולחנות עגולים לחדרי ישיבות. למשל:

1. שולחן עגול כפתרון אפקטיבי להעדר מיקום.

2. שולחן עגול שמאפשרת שיח פתוח בחדרי ישיבות קטנים.

3. שולחנות עגולים שיכולים גם להיפתח עם תוספות.

4. עידוד שיחה ותקשורת פתוחה.

הדוגמה הזו הינה בבחינת מעט המחזיק את המרובה. כתיבת תוכן אינטליגנטית היא אבן שואבת ללקוחות מאד (מאד) ממוקדים ורלבנטיים. לקוחות שלא נמצאים בתחילת תהליך החיפוש אלא "מבושלים" ו/או "יודעים לאן הם מכוונים". במצבים אלה, כתיבה שיווקית עשויה להיות הדחיפה האחרונה שהם זקוקים לה בכדי להתקדם לעסקה.

קסם יחסי ההמרה – נניח, למשל, שכל מאמר "נישתי" כמו בחירת שולחן עגול לחדר ישיבות מניב עסקה אחת לחצי שנה. נשמע מעט, נכון? הכפילו את זה ב-100 מאמרים והרי לפניכם כתיבת תוכן שמייצרת 200 לקוחות חדשים בשנה. הקסם של יחסי ההמרה הללו תלוי כמובן בדיוק של התוכן וביכולת לייצר מענה ללקוחות ממוקדים.

לסיכום,

כתיבת תוכן חכמה עשויה להפוך את אתר האינטרנט השיווקי של העסק לפס ייצור של לידים איכותיים ורלבנטיים. בעיקר אם יש השקעה במאמרים נישתיים ובתחומים ספציפיים.

איך מתחילים? בשלב ראשון עורכים רשימה מסודרת ומפורטת של הלקוחות הפוטנציאלים, ולאחר מכן מנסחים את הביטויים שהם יחפשו באינטרנט כשהם צריכים את השירות.

אם נחזור לחברה שמשווקת ריהוט משרדי, אפשר לסמן את הלקוחות הבאים: היי-טק, קליניקה וחנות. במידה שנבחר בלקוחות מתחום ההיי-טק, אפשר להרחיב בנושאים כמו – ריהוט לחדרי ישיבות של חברת היי-טק, ריהוט לאופן ספייס, ריהוט לחדר ישיבות חכם, ריהוט לסטארט-אפ, ריהוט לחדרי הירגעות במשרדים, אופן ספייס לבית תוכנה וכדומה.

צילום: FREEPIK