לפי דיווח ב"ישראל היום", הטיסה יצאה מנתב"ג בשעות הלילה כמתוכנן. אולם, זמן קצר לאחר ההמראה, אחד הנוסעים החל להתנהג באופן בלתי הולם, מה שהוביל את צוות המטוס לקבל החלטה דרמטית – להחזיר את המטוס על כל נוסעיו לנמל התעופה בן גוריון.
במקביל להחלטה על החזרת המטוס, צוות הטיסה דיווח למשטרת ישראל על האירוע המתרחש. כוחות משטרה הוזעקו לנמל התעופה והמתינו לנחיתת המטוס. מיד עם הנחיתה, שוטרים עלו למטוס, הוציאו את הנוסע המתפרע ועצרו אותו לחקירה.
דובר משטרת ישראל מסר בתגובה: "בעקבות דיווח אודות אדם שמפר את הסדר במטוס, הורד הנוסע מהטיסה ונעצר לחקירה". טרם נמסרו פרטים נוספים אודות זהות הנוסע או הסיבות להתנהגותו.
אירוע זה מצטרף לשורת מקרים בהם התנהגות נוסעים גרמה לעיכובים ושיבושים בטיסות. רק השבוע דווח על מקרה דומה בטיסה מגלזגו לטנריף, שם טייס המטוס נאלץ לצאת מתא הטייס לפני ההמראה כדי להזהיר את הנוסעים מפני התנהגות לא נאותה. הטייס נתן לנוסעים הנחיות מיוחדות הקשורות להתנהגות נאותה כלפי צוות המטוס ושאר הנוסעים, זאת לאחר שהתקבל דיווח על התפרעות במהלך העלייה למטוס.
אירועים מסוג זה מהווים סיכון בטיחותי משמעותי ועלולים לגרום לעיכובים ולנזקים כלכליים ניכרים לחברות התעופה ולנוסעים. הם קוראים להגברת המודעות לחשיבות ההתנהגות הנאותה במטוסים ולהחמרת הענישה כלפי נוסעים מפרי סדר.
מקרים כגון דא מבליטים את מורכבות האתגרים הניצבים בפני חברות התעופה וצוותי האוויר בכל הנוגע לשמירת הסדר הציבורי ובטיחות הנוסעים במהלך הטיסות. זאת ועוד, הם מעוררים תהיות באשר לאמצעים העומדים לרשות הצוותים בהתמודדותם עם נוסעים סוררים, ומעלים את השאלה בדבר הצורך בהידוק מערך האבטחה והבדיקות הקפדניות טרם העלייה למטוס.